Saturday, 21 July 2012

Marhaban Ya Ramadhan 1433H



"Allahummabariklana fi Rojaba wa Sya'abana waballighna Romadhona"

"Ya Allah berkatilah akan kami didalam bulan rejab ini serta juga bulan Syaaban dan sampaikanlah kami pada bulan Ramadhan "

Assalamualaikum wrth.
Anakcucucicit TokSomTokwanNasir semua,

Lama juga Pak Su tak berceloteh dilaman ini,sibuk dengan bermacam-macam aktiviti harian sehingga tak dan nak duduk tang ni....tapi tak pa la.....semuanya Alhamdulillah masih lagi dalam naungan dan lindungan Allah swt jua hendaknya....

Sedar tak sedar dah nak masuk Ramadhan dah kita rupanya....masa berlalu cepat sekali... tu lah kita ni....hari tu ada dengar ustaz kata kalau masa kita sibuk dengan benda-benda yang kurang manfaat dia akan terasa cepat masa tu berlalu tapi kalu ianya bermanfaat, insya-Allah tak la terasa cepat macam tu saja.....moga masa-masa kita yang berlalu adalah masa yang bermanfaat hendaknya.....


Anakcucucicit TokSomTokwan Nasir semua,

Semoga kedatangan Ramadhan kali ini diharapkan adalah ramadhan terbaik kita hendaknya, pun tidaknya ianya adalah lebih baik dari tahun sebelum ini..... macamana dengan kualiti Puasa kita, camana dengan  Tadarrus kita...macamana dengan solat tarawikh kita....qiam kita dan lain-lain lagi ibadah yang nak kita gilapkan kembali setelah sebelas bulan kita bergelumang dengan amal-amal harian kita  yang ada kalanya tinggi dan ada kalanya menurun rendah...... semoga kita termasuk kedalam gulungan yang apabila turun iman nya itu ianya kembali kepada Al-Quran dan juga Sunnah Rasullullah SAW..... begitulah yang juga kita harapkan dari TAMRIN ILAHI RAMADHAN ini.... semoga kita dapat tingkatkan amal-amal qhowi kita yang dapat kita buat apabila berakhirnya Ramadhan kali ini.........


Akhirul kalam marilah kita sama-sama rebut peluang yang terhidang ini dan juga raikan sebaik mungkin TETAMU yang telah datang ini sebaiknya kerana tetamu ini membawakan kita berbagai macam hadiah yang tak ada tolok bandingnya.....

" Rahmat diawalnya,kemaafan dipertengahannya dan pembebasan dari API NERAKA diakhirnya  .."
Semoga Ramadhan kali ini adalah yang Terbaik yang mampu kita laksanakan...

Wassalam......

Pak Su Jaman